Online markedsføring – Hvor skal du starte?

Få et overblik over hvordan de mere traditionelle marketing metoder fungere, og hvorfor online marketing er overlegen på mange måder.

 

De traditionelle marketingkanaler

For at forstå hvorfor online markedsføring er så en ekstrem vigtig form for markedsførings kanal, skal man først kigge på hvad de andre kanaler såsom magasiner, og skilte ikke tilbyder. Med de traditionelle medier kan man ramme et meget bredt publikum. Hvis du snakker med et bureau som laver udendørsskilte som dem man så på busstopstederne, og spørger ’’ hvem kommer til at se min reklame?’’ Så er svaret at det er alle! Det er altså ikke målrettet nogle specifikke målgrupper. Du rammer alle indenfor målgruppen 16-75 X antal gange, indenfor X antal tid. Tv og magasiner er en lille smule mere præcis. Her har de mulighed for at kende deres brugere en lille smule bedre. Her har man lavet en beskrivelse og måske endda en segmentering af målgruppen. Det er klart forskel på seerne der ser X factor og til dem der ser MMA. Men det er stadig meget bredt. Og det er netop her Online markedsføring også har en stor fordel.

 

Hvad er det online kan?

For det første er der stor forskel på diverse online marketing kanaler. De to største online marketingkanaler er Facebook og Google Ads, og de er både meget ens, og vidt forskellige. Det der gør begge platforme så interessante er en kombination af flere ting. For det første af de mange brugere. Det er selvfølgelig altid vigtigt. Men der hvor den reelle forskel ligger på Online vs offline, er at du kan måle det! Du kan måle konverteringerne på din webshop. Du kan måle hvor mange der reelt har sit din reklame. Og ikke bare hvor der har set den, men også meget mere præcist kan du måle hvem der har set den. Via internettet kan du indsamle ekstremt meget data, og det gør at du som marketing bureau kan være meget mere relevante med dine reklamer. Du spilder altså ikke en masse penge på at reklamere til den forkerte målgruppe, men rammer i stedet lige præcis din måske meget specifikke målgruppe såsom mødre med et barn under et år gammelt, der bor i Hillerød.

 

 Hvor skal du starte?

Det bedste sted at starte er klart at få lavet en hjemmeside. Du skal se dette som fundamentet for hele din markedsføring. Alle de mange former for online markedsføring leder jo ind til din hjemmeside. Det betyder at du betaler penge for at få folk ind på din hjemmeside, og hvis de så ikke bider på krogen fordi din hjemmeside ikke er god nok, er det penge smidt ud ad vinduet! Men det er dyrt at få lavet sin hjemmeside, og det er også dyrt at få et marketingbureau til at lave dine kampagne opsætning. Klik her hvis du gerne vil finde en alternativ måde at få råd til markedsføringen på.

Comments are closed.